7 kwietnia 2016

Mijn gekke gezinnetje :-)


 Ik ben mama van drie kids...van kleuters tot pubers
meisjes

3 sterren
    3 artiesten
        3 helden
           30 ideeën per minuut, 
                   300 problemen per dag 
                      3000 avonturen per maand.

De Oudste en  de Middelste zijn meisjes, 
de Jongste is zoon.








Alle drie zijn zeer slim, creatiev, koppig,
 en
 hebben sterke gevoel voor humor.



De Oudste dochter is echt artiest, zij leeft in haar eigen wereld. Zij is rustig, onafhankelijker, gesloten en verlegen en heeft een groot talent voor tekenen. Toen zij klein was kon zij goed schilderen. Zij hou van konijntjes en hazen en meestal tekende zij deze diertje :-)

konijntjes - tekening gemaakt door mijn 3jarige dochter
konijn - 4jarige dochter


5jarige dochter
Niet altijd schilderde zij op een papier :-)

Nu tekent zij een veel beter.
zelfportret van de Oudste :-)

De Middelste is tegenovergestelde van haar zusje. Zij is energiek, luidruchtig, ongeduldig, deel niet graag aandacht maar is zorgzaam, vriendelijk en harde werkers. Ze wil danseres worden en op het  podium staan. 

onze ballerina :-)
De Jongste is het allerleukste mannetje van de wereld. Tenminste dat vinden onze meisjes.
Hij speelt voetbal graag maar hij houdt ook van de computer en domino of memo spelen. 


Vandag ochtend. 
Ik zit in de keuken. Ik ontbijt. 
De Jongste ligt in de living op de sofa en kijkt naar de tv. 
Is rustig, stil en aangenaam... 
Opeens hoor ik mijn zoontje die roept (in het Nederlands):
- DRIEHOEK! Driehoek is aan de linkerkant! ... DOMMERIK!


Een beste avontuur van onze dochter in deze schooljaar:
Een paar maanden geleden was onze auto kapot. Dus we hadden alleen fietsen en een bus.
Na de werk kwam ik thuis, ik haalde mijn zoontje uit school en ik begon te koken. De Middelste is ook thuis. We wachten op papa en de Oudste...
Papa kwam thuis terug en neemt een douche. 
Ik kook. Opeens zie ik op gsm-scherm nummer van de Oudste. Ik denk: Oeps 'Houston, we have a problem'.
- Hallo
- Mama, ik weet het niet wat moet ik doen...? Ik zit in de bus maar hij ging  naar mijn bushalte niet... (er is normaal met De Lijn, denk ik) Ik weet het niet waar ik ben....?
- Ben je heel zeker dat de juiste bus is?
-Ja
-Dus moet je  aan de eerste halte uitstappen en naam van deze halte lezen.

5 minuten later las ik een lijst van de bushaltes op het internetpagina van De Lijn. 
 Toen ik juiste naam van de bushalte kreeg vond ik het adres in google maps. 
Gelukkig was het SLECHTS 5 km van ons huis... maar we hadden geen auto. Was december en om 17uur is er donker. 'Houston, we have a problem' :-)
Papa besloot dat hij zal fietsen om onze schat te vinden.
Een halfuur later  belde papa naar mij en zei - ik weet het niet waar is zij ...en waar ben ik. 
Ik kreeg ook berichtje van onze dochter: "mama, waar is papa? Er is  bijna donker en dat is niet grappig".
de Oudste tekent :-)

Gelukkig elke straat in Belgie heeft een naam (in Polen zijn in dorp geen straatnamen) en mijn man kan lezen ;-)
Ik  keek naar  een kaart op google maps en zei of papa moet op de kruispunten naar links of na rechts gaan. Op deze manier vond papa onze dochter.
Daarna gingen zij te voet naar huis. Gelukkig er was slechts 5 km - tot de laatste bushalte van deze lijn is 20 km :-)

Mijn gekke gezinnetje :-)

School Ten Bos - tekening gemaakt door mijn Oudste
Bovenstaande teskt is mijn taaloefening. Ik weet dat ik veel grappige fouten maak dus ik vraag om uw begrip :-)
 Zie je fouten in mijn tekst? Kan je verbeteren? Doe maar! (commentar, e-mail).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Pisz śmiało. Podpisz się jednak, gdy komentujesz z anonima